tisdag 22 mars 2011

Troligen är det tisdag.

Då välkommnas tidagen in i denna veckan, V.12 som det är.
Morgonen började med att jag nästan försov mig, men gick upp 10
minuter innan jag skulle gå till bussen. Så det blev att göra
sig iordning i hyperfart.. Men jag är snabb!
När jag kommer till Ytterby står det hur mkt folk som helst
en bit ifrån tågstationen. Fnittrade lite och tänkte att Göteborgs
tåget blivit inställt. Men när jag kom fram till informations tv:n
står det att även mitt tåg blivit inställt. Lagom roligt...
Ingen var på bra humör. Alla gav sig på en stackars tågvärdinna
som stod i närheten. Många gapade och skrek till henne, men vad kunde
hon göra mer än att skika tillbaka? Hon hade iaf beställt sex ersättningsbussar.
Alla var arga för inte bussarna kom. Min ersättningsbuss kom inte alls så jag
gick in och satte mig på tåget och väntade till dess ordinarie avgångstid.
Sån tur hade jag minidatorn med mig. Blev lite sen till skolan men jag kunde
blivit senare. Ikväll blir det att träffa Lina och Sofia i Kode och dra
till Kodegården en stund. Have a nice day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar